سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مرکز خدمات مشاوره ای طلوع زندگی

ارتقاء سلامت خانواده

چگونه چشمانی زیبا داشته باشید ؟؟!!

بهاره ریاحی

اگر چشم هایی دارید که زیرشان پف کرده و یا سیاه شده است ، همین الان دست به کار شوید و جوانی را به چهره تان بازگردانید .

به اندازه کافی بخوابید

خوابیدن بزرگترین کمکی است که شما می توانید به پوستتان بکنید . خواب به اندازه کافی چشمان شما را درخشان می کند و به بدن کمک می کند تا سلول های آسیب دیده را ترمیم کند .

از مصرف بیش از حد کافئین خودداری کنید

ممکن است در روزهای اول که مصرف این ماده را کم می کنید ، احساس بدی به شما دست دهد ولی به سبب اینکه بدن شما به تعادل برمی گردد و کم آبی ناشی از مصرف کافئین را جبران می کند ، چشمان زیباتری خواهید داشت .

آب بنوشید

یکی از دلایل اصلی تیرگی زیر چشم را می توان کم آبی بدن دانست . سعی کنید تعداد دفعات نوشیدن آب را افزایش دهید ، برای نوشیدن آب لازم نیست حتما تشنه شوید ، مرتب آب بنوشید .

مصرف نمک را کم کنید

حجم زیاد مایعات بدن باعث می شود تا پوست حالت خمیری و افتاده به خود بگیرد . شما می توانید با کم کردن میزان نمک در وعده های غذایی خود از این حالت جلوگیری کنید تا بدن آب اضافه بر نیاز خود را دفع کند . می توانید برای شروع کم خوری نمک ، مواد غذایی فراوری شده را از رژیمتان حذف کنید .

 از کمپرس سرد استفاده کنید

یکی از متخصصان پوست می گوید : قرار دادن کمپرس سرد بعضی از مواد خاص ، بر روی چشم ، می تواند افتادگی و سیاهی پوست اطراف چشم را بهبود بخشد . قرار دادن کیسه چای سبز مرطوب شده و سرد بر روی چشم به مدت 10 تا 15 دقیق می تواند اثر بخش باشد . همچنین قرار دادن ورقه نازک خیار و هویج سرد شده بر روی چشم کمک شایانی به زیبایی چشمانتان می کند .

راه حل های درمانی و شیمیایی برای رفع سیاهی و پف زیر چشم وجود دارد اما فکر می کنم به عنوان اولین قدم به سمت زیبایی بهتر است ابتدا اندکی لبخند چاشنی چهره خود کنید .

 

 

 


اصول کلی برای بالا بردن عزت نفس در فرزند

مرکز خدمات مشاوره ای طلوع زندگی

باید الگوی انسانی باشید که به خود احترام می گذارد .

با هر کدام از فرزندان برخورد خاص و ویژه ای داشته باشید .

برای آنکه حس عزت نفس را در فرزند تقویت نمائید ، باید بین او و اعمال او تفاوت بگذارید . فرزندی که در کاری شکست می خورد ، شکست خورده نیست ، بلکه انسانی است با امکان و فرصت تازه برای رشد و شکوفائی بهتر .

به فرزندان فرصت دهید تا مسئولیت کارهای خود را به عهده بگیرند و خود تصمیم گیرنده باشند .

نحوه لذت بردن از زندگی را هر روز به فرزندان خود بیاموزید .

به جای انتقاد کردن از فرزندان ، آنها را مورد تشویق و قدر دانی قرار دهید .

با اتخاذ رفتار ها و نگرش های صحیح ، به فرزندان خود کمک کنید تا با دیدی سازنده و مثبت به صورت انسانی موفق به خود نگاه کنند .

 


قطعه شعری از « ربیع بن عذرا »

رابرت براونینگ

با من به اقلیم سالخوردگی پای نه و از گذشت زمان مپرس ؛

بهترین بخش زندگی هنوز در پیش روی ماست ؛

بخشهای نخستین را برای این بخش پایان آفریده اند ؛

عمر ما در دست کسی است که می گوید :

« من برای تو نقشه ای جامع و کامل ساخته ام ،

دوران جوانی و این عمر کوتاه تنها گوشه ای از نقشه ء من است .

اندکی درنگ کن تا تمامی نقشه را ببینی و بپسندی

و تا آن زمان از هیچ چیز مترس . »

حسین محی الدین الهی قمشه ای

 


 

می توانی مرا بزنی ؟

پدری دست بر شانه پسر گذاشت و از او پرسید: فکر می کنی ، تو میتوانی مرا بزنی یا من تو را ؟

پسر جواب داد : من می زنم !

پدر ناباورانه دوباره سوال را تکرار کرد ولی باز همان جواب را شنید

 پدر با ناراحتی از کنار پسر رد شد

 بعد از چند قدم دوباره سوال را تکرار کرد تا شاید جوابی بهتر بشنود .

پسرم من می زنم یا تو ؟

این بار پسر جواب داد شما می زنی .

پدر گفت چرا دوبار اول این را نگفتی؟

پسر جواب داد تا وقتی دست شما روی شانه من بود عالم را حریف بودم ولی وقتی دست از شانه ام کشیدی توانم را با خود بردی  . . .

 به سلامتی همه پدرها 

 بنفشه ریاحی

 

 

 

 

 

 

 

 


دلیل داد زدن !!!

استادى از شاگردانش پرسید : چرا ما وقتى عصبانى هستیم داد می‌زنیم ؟ چرا مردم هنگامى که خشمگین هستند صدایشان را بلند می‌کنند و سر هم داد می‌کشند؟

شاگردان فکرى کردند و یکى از آن‌ها گفت : چون در آن لحظه ، آرامش و خونسردیمان را از دست می‌دهیم .

استاد پرسید : این که آرامش مان را از دست می‌دهیم درست است امّا چرا با وجودى که طرف مقابل کنارمان قرار دارد داد می‌زنیم ؟ آیا نمی‌توان با صداى ملایم صحبت کرد ؟ چرا هنگامى که خشمگین هستیم داد می‌زنیم ؟

شاگردان هر کدام جواب‌هایى دادند امّا پاسخ‌هاى هیچکدام استاد را راضى نکرد .

سرانجام او چنین توضیح داد : هنگامى که دو نفر از دست یکدیگر عصبانى هستند ، قلب‌هایشان از یکدیگر فاصله می‌گیرد . آن‌ها براى این که فاصله را جبران کنند مجبورند که داد بزنند . هر چه میزان عصبانیت و خشم بیشتر باشد ، این فاصله بیشتر است و آن‌ها باید صدایشان را بلندتر کنند .

سپس استاد پرسید : هنگامى که دو نفر عاشق همدیگر باشند چه اتفاقى می‌افتد؟ آن‌ها سر هم داد نمی‌زنند بلکه خیلى به آرامى با هم صحبت می‌کنند . چرا ؟ چون قلب‌هایشان خیلى به هم نزدیک است . فاصله قلب‌هاشان بسیار کم است .

استاد ادامه داد : هنگامى که عشقشان به یکدیگر بیشتر شد ، چه اتفاقى می‌افتد ؟ آن‌ها حتى حرف معمولى هم با هم نمی‌زنند و فقط در گوش هم نجوا می‌کنند و عشقشان باز هم به یکدیگر بیشتر می‌شود .

سرانجام ، حتى از نجوا کردن هم بی‌نیاز می‌شوند و فقط به یکدیگر نگاه می‌کنند . این هنگامى است که دیگر هیچ فاصله‌اى بین قلب‌هاى آن‌ها باقى نمانده باشد .